Berlingske Business

Virtuelt popband som blikfang på Cebit-stand

Umiddelbart skulle man ikke tro, at de tre poptøser Spiff, Sneak og Trix har meget at gøre på verdens største it-messe

Cebit 2002 i Hannover i næste måned.


Men sammen udgør de et virtuelt popband, TriGirlz, som er en dansk verdensnyhed

inden for it underholdningsindustrien.


De tre piger skal underholde hver dag og være blikfang på IT-brancheforeningens

fællesstand, The Danish Meeting


Point, som tæller 23 danske it-virksomheder.


- Vi mener, vi er faldet over

noget helt specielt, som kan tiltrække stor opmærksomhed og være et perfekt blikfang for den danske stand, siger projektleder

Anette Larsen, IT-Brancheforeningen.



Første udgivelse

Trigirlz er udviklet af det danske firma The Brand Company

gennem de sidste 18 måneder i samarbejde med en række andre danske virksomheder og med støtte fra Vækstfonden.


Der

er tale om et virtuelt designet pigeband udviklet efter samme koncept som amerikanske Gorillaz. Musiksiden er udviklet af folk fra

hele Europa.


Executive producer er Jan Lysdahl samt John Aggerholm, der har stor erfaring inden for henholdsvis musikproduktion

og it.


Bandet har udgivet den første single "Mission Impossible", som er med på soundtracket til den

nye danske biograffilm Klatretøsen, og den 4. marts frigives albummet "Smarter Than Reality". Trigirlz'' album markedsføres

af EMI, som har besluttet, at Danmark er det første land, man forsøger sig med. Det nye popband lanceres med musikvideo,

merchandise, egen hjemmeside på internet med mere.


De tre "piger" skal optræde en time hver dag på

Cebit, og IT-brancheforeningen håber, at det utraditionelle setup kan tiltrække mange besøgende til gavn for de

øvrige 23 udstillere på den danske stand.



Større it-eksport

Det er anden gang, IT-brancheforeningen

arrangerer en fællesstand på Cebit.


- De udstillende virksomheder skal kun tænke på at skabe kontakter

til nye udenlandske partnere, leverandører og kunder. Vi forsøger at skabe rammerne omkring dette arbejde. Vi håber,

at et initativ som dette kan være med til at øge den danske it-eksport, som det er fantastisk vigtigt at få gang

i. I dag importerer Danmark langt mere it, end vi eksporterer, men det skal der gøres noget ved, siger Jakob Lyngsø,

direktør i IT-Brancheforeningen.


Der er plads til 24 virksomheder på den danske stand og IT-Brancheforeningen forsøger

stadig at få afsat den sidste plads.


Torsdag i sidste uge var der arrangeret en præsentation af de danske messedeltagere.

Det var en blandet flok af virksomheder, som beskæfiger sig med vidt forskellige områder inden for it. Virksomhederne

håber alle på, at Cebit-messen kan åbne døre til nye eksportmarkeder -ikke mindst det tyske.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen