Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Virksomheder køber bredbånd til ansatte

Hjemme-pc-ordningen går i tomgang, men det er blevet overordenlig populært blandt virksomheder at tilbyde medarbejderne

en bredbåndsopkobling - en såkaldt ADSL-forbindelse.


- Hjemme-pc-ordningen er ikke kommet i gang, men det har ikke

stoppet virksomheders lyst til at investere i ADSL-opkoblinger, som er fritaget for skat, til medarbejderne. Trenden er, at hjemme-arbejdspladser

i stigende grad består af virksomhedsbetalt medarbejderbredbånd kombineret med en pc, medarbejderne selv har finansieret

eller har fra en tidligere hjemme-pc-ordning, siger Anders Elbak, analysefirmaet IDC.


I Danmark var der ca. 125.000 ADSL-abonnenter

ved udgangen af 2001 svarende til en stigning på 100.000 i forhold til året før. Og tallet er kraftigt stigende.

Den største aktør på markedet er TDC, der sidder på 74 pct. af ADSL-salget.



Udbygger net

- Selv

om medarbejderbredbånd er et nyt koncept, har vi i år allerede realiseret 7.000 opkoblinger, og det er en stor salgsmæssig

succes. Men ingen af ADSL-forbindelserne sælges med hjemme-pc, da virksomhederne fortsat vurderer den nye hjemme-pc-ordning.

Mange mener, at den økonomiske risiko for arbejdsgiveren er for stor, hvis de benytter hjemme-pc-ordningen, siger salgsdirektør

Søren Jensen, TDC Internet.


Han venter et samlet salg på medarbejderbredbånd i år på 25.000 stk.

Det svarer til 25-30 pct. af TDC Internets samlede salg af ADSL.


- Og andelen vil stige de næste år, hvor ordningen

bliver mere kendt, siger Søren Jensen.



Større offensiv

TDC''s største konkurrenter på ADSL i Danmark

er Tiscali, Cybercity og Telia, som ventes at lancere en større offensiv i løbet af efteråret.


Selvom konkurrenterne

har tabt markedsandele til TDC i det seneste år, melder eksempelvis Cybercity også om fremgang på ADSL til hjemmearbejdspladser.


-

Cybercity har gennem lang tid oplevet stigende efterspørgsel på hjemmearbejdspladser med bredbåndsforbindelser.

Efterspørgslen kommer fra hele landet, udtaler adm. direktør Henrik Clausen, Cybercity.


Selskabet oplyser, at man

har iværksat yderligere udbygning af selskabets ADSL-infrastruktur, hvorefter den geografiske dækning når op på

95 pct. af Danmark per 1. januar 2003.


- Behovet for større geografisk dækning er opstået med indgåelsen

af store virksomhedsaftaler, men vi oplever også interesse fra små- og mellemstore virksomheder samt kommuner, udtaler

Henrik Clausen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen