Berlingske Business

Virksomheder kan ikke slippe for opdatering af Windows 10

USA WINDOWS 10
Foto:

Det nye opdateringsregime, der følger med Windows 10, bliver markant anderledes end ved tidligere versioner - også for virksomhedskunder.

Der har været mange spekulationer fra diverse analytikere omkring, hvordan opdateringsregimet på Windows 10 vil komme til at adskille sig fra tidligere versioner, og nu har amerikanske Computerworld så rent faktisk opsnappet nogle informationer fra officielt hold.

Det skriver version2.dk.

I en præsentaionsvideo af det omfangsrige nye regime, fremgår det, at opdateringerne afhængigt af kundentype og ønsker vil følge forskellige spor - eller i Mircrosofts terminologi: ‘forgreninger’.

Læs også: Microsoft vil tvangsfodre opdateringer til Windows 10 Home

Virksomheder kan således abonnere på Current Branch for Business (CBB), som Microsoft forventer at udsende opdateringer til omkring tre gange om året, men Microsoft vil kun lade virksomhedskunderne udskyde implementeringen af en given opdatering i otte måneder.

Hvis ikke de gør det, vil nye opdateringer ikke længere blive gjort tilgængelige for kunden. Ydermere lader det ifølge Computerworld ikke til, at det er tilladt at springe en enkelt opdatering over - alle opdateringer skal implenteres, det er blot et spørgsmål om, hvor længe man ønsker at udskyde det.

Læs også: Microsoft: Windows 10 bliver ikke gratis for pirater

Ikke-akutte CBB-opdateringerne vil i forvejen være fire måneder forsinket i forhold til de langt mere højfrekvente opdateringer for forbruger-kunder, der vil kunne få opdateringer så ofte som månedligt, ifølge Computerworld.

Deltag i debatten på version2.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen