Berlingske Business
14:04Novo-fonden øger ejerandelen i Orphazyme

Viasat og Canal Digital i sjældent set byttehandel

fodbold
6'eren har rettigheder til udvalgte Premier League-kampe samt F.A Cuppen. Foto:

Fra nytår vil Viasat kunne tilbyde 6'eren i deres pakker, mens Canal Digital har fået fingrene i 3+. Det ligner først og fremmest en god nyhed for sportsfans.

Det er både en kostbar og vanskelig øvelse at være fodboldfan herhjemme. Har man hang til Superligaen eller den engelske Premier League, er kanaludbyderen Viasat fx den mest oplagte portal, men billedet bliver grumset af, at Canal Digital på sin side har rettighederne til en stribe kanaler som 6'eren, 5'eren og 9'eren, der også viser fodbold.

Med andre ord har det kaldt på et dobbeltabonnement, såfremt man ønsker adgang til hele paletten.

Men nu er de to udbydere blevet enige om noget, man vel kan kalde en byttehandel, der synes at være et skridt tættere på manges seeres ønske om ét totalabonnement hos én udbyder.

SOCCER-SPAIN/

Således vil Viasats parabolkunder fra nytår få mulighed for at tilvælge 6'eren i udvalgte pakker, mens Canal Digitals kunder vil få mulighed for at købe TV3+ til i udvalgte pakker.

»Efter lange forhandlinger er det lykkedes at skaffe den kanal, som rigtig mange kunder efterspørger. Nu har vi Champions League, Premier League og Superligaen plus alt det andet gode indhold, som TV3+ byder på. Det er en stor dag for os og vores kunder,« siger Catja Middelboe Andersen, kommunikationsdirektør hos Canal Digital, i en pressemeddelelse.

Tilsvarende store er ordene hos Viasat, hvor direktør Kenneth Krabbe udlægger teksten:

»Vi tilbyder allerede vores kunder et meget stærkt og unikt sportsprodukt med sport i verdensklasse såsom Champions League og Superligaen, Formel 1, håndbold mv. med bl.a. de stærke sportskanaler TV3+, TV3 Sport 1, TV3 Sport 2 og TV2 Sport og med adgang til Viaplay Sport. Det er derfor en stor glæde at kunne tilføje 6’eren fra nytår og dermed give vores kunder adgang til endnu mere af den bedste sport«, lyder det fra Kenneth Krabbe.

Billede

Begge steder gælder det, at kanalerne kun vil være tilgængelige for parabolkunder, og brugere af appen Viaplay vil fx ikke få mulighed for at købe 6'eren. Den vil i stedet være tilgængelig i Viasat Total-pakken. Hos Canal Digital oplyser man, at TV 3+ vil blive en fast del af Family-pakken, der til gengæld stiger i pris.

 

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen