Berlingske Business

Vi tjekker mail på mobilen

Danskerne vil bruge det mobile internet til at tjekke mail og læse nyheder.

Når det danske mobilfolk kobler sig på det mobile internet uden for hjemmet og arbejdspladsen, så er det primært for at tjekke mails, læse nyheder, gå på netbank eller Facebook. Det viser en undersøgelse, som analysevirksomheden Userneeds har lavet for Telenor.

86 procent af danskerne svarer, at de primært vil benytte det mobile internet til at tjekke mail, men at mobilen derudover anvendes til at læse nyheder, gå på netbank og Facebook.

- Vi ved, at vores kunder primært bruger mobilt bredbånd, når de er på farten. Og det er de hurtige opgaver, som folk bruger mobilt bredbånd til. De tjekker mails, mens de sidder og venter på bussen, eller finder en opskrift til aftensmaden i sommerhuset, siger markedsdirektør hos Telenor, Peter Berg, i en meddelelse.

Undersøgelsen er foretaget af analyseinstituttet Userneeds for Telenor i juni 2009 blandt 1.004 danskere.

- asa

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen