Berlingske Business

Vi er vilde med computerspil

Vi er vilde med computerspil - 1
Foto:

Danskerne køber stadig stort ind af computerspil og spillekonsoller trods krisen. De første syv måneder af 2009 viser vækst i salget i forhold til 2008.

Krisen får ikke danskerne til at spille mindre på computer. Nye tal fra Multimedieforeningen viser, at der i årets første syv måneder er omsat for 417 millioner kroner pc- og konsolspil i Danmark. Det er en stigning på 12 millioner kroner i forhold til samme tidsrum i rekordåret 2008.

Det er især salget af spil til spillekonsoller som PlayStation og Xbox, der driver væksten.

- Stigningen skyldes, at der sælges flere og flere spil til den seneste generation af spilkonsollerne, Microsoft Xbox 360, Nintendo Wii og Sony PlayStation 3, siger Annette Jacobsen, der er formand for Multimedieforeningen.

Men salget af spilkonsoller stiger også. 2008 er ellers det hidtidige rekordår for den danske computerspilsbranche, hvor der blev solgt for over 900 millioner kroner computerspil. Anette Jacobsen mener, at den nuværende krise rent faktisk styrker salget.

- Når krisen kradser, går folk mindre ud, og underholdningen flyttes inden for hjemmets fire vægge, og her er spilkonsollen blevet central, siger Annette Jacobsen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen