Berlingske Business

Verizon og Yahoo nærmer sig ny aftale med lavere salgspris

Yahoo Inc har i al hemmelighed scannet millioner af kunders emai
ARKIVFOTO. Foto:

Verizon og Yahoo er nu tættere på en aftale om Verizons køb af Yahoo.

Aftalen sænker prisen for Yahoos kernevirksomhed med 300 mio. dollar, skriver The Wall Street Journal.

Ud over at forhandle prisen ned diskuterer selskaberne muligheden for at dele fremtidige udgifter forbundet med Yahoos ulovlige indsamling af brugerdata, der fandt sted i 2016.

pix-Yahoo

Selv om Verizon stadig undersøger Yahoos brugerdata-overtrædelser, kan selskaberne have en aftale på plads inden for en uge. I så fald vil den endelige aftale kunne komme i hus i april.

Yahoo har derudover bekendtgjort, at selskabet i denne uge vil oplyse brugere, om deres konti blev hacket i løbet af de seneste to år. I alt har Yahoo været udsat for tre tilfælde af ulovlig deling af brugerdata.

De stjålne brugerdata stammer fra mere end 500 konti og inkluderer brugeres navne, e-mail-adresser, fødselsdatoer, telefonnumre samt passwords.

YAHOO-M-A/VERIZON

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen