Berlingske Business

Ventetid bruges på telefonen

Kort nyt: Når man i løbet af dagens står og venter, griber mange mobiltelefonen for at ringe, bruge SMS-tekstbeskeder, lytte til radio eller musik eller læse.

Det fremgår af en undersøgelse, som analyseinstituttet Norstat har foretaget i Skandinavien blandt 1.000 personer på 16-69 år for mobilproducenten Sony Ericsson. Gennemsnitsdanskeren har hver uge to timers ventetid, mens de kører med eller venter på tog, bus eller metro, står i kø i butikker, venter på mad eller sidder i et venteværelse. Længst ventetid - to timer og 40 minutter - har folk i hovedstadsregionen.

De 16-30-årige danskere lytter til musik /70%), bruger SMS (63%), læser avis/blade /(52%), taler i telefon (43%) eller planlægger (43%). De 30-40-årige læser avis/blade (59%), bruger SMS (49%), planlægger (40%), lutter til musik (37%) eller læser en bog. De 50-69-årige læser avis/blade (65%), planlægger (42%), læser en bog (37%), løser kryds-og-tværs (35%) eller lytter til radio (29%). Th.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen