Berlingske Business

USA's største telekom-grupper sammen mod ny æra

Internetpioneren AOL, der blandt andet står bag AOL Instant Messenger, har solgt sig selv til internetudbyderen Verizon for 4,4 mia. dollar i en handel, der markerer en ny æra med fokus på smartphones over TV og PC i underholdning og reklamer.

Som to af USA's største telegrupper mener Verizon, at det vil blive en leder inden for digitalt indhold og reklamer. Målgruppen vil være et yngre publikum, der skal nås gennem videoer til smartphones og tablets.

Det skriver Financial Times.

Verizon, der er kendt som international internetudbyder og teleselskab, udtaler, at aftalen med AOL kommer i hus denne sommer.

AOL ejer blandt andet Huffington Post, som nu også vil blive en del af Verizon. Dog understreger køberen, at det er AOL's teknologiske færdigheder og platform for videoreklamer, der er af hovedinteresse.

- Vi kan rigtig godt lide AOL's teknologi. Den vil være en hovedkomponent for vores strategi, udtaler John Stratton fra Verizons ledelse til Financial Times.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen