Berlingske Business

USA klar med milliarder til bedre Internet

USA klar med milliarder til bedre Internet - 1
Selv om man bor langt ud i den texanske ørken, har man alligevel krav på en ordentlig Internet-forbindelse. Foto: Gérard Rancinan, Sygma/Corbis/Scanpix

Stor hjælpepakke til 21 milliarder kroner er klar om to uger.

Med en gigantisk pengeindsprøjtning på hele 21 milliarder kroner skal der nu sparkes gang i det amerikanske bredbåndsmarked.

Den amerikanske regering frigiver om få dage den lånepakke på fire milliarder dollars, som skal udbrede bredbåndsadgangen til de områder af USA, som i dag ikke ligger først for, når ny teknologi rulles ud.

Pengene er en del af et kæmpe program på 7,2 milliarder dollars, som skal sikre højere Internet-hastigheder i især landområderne, og det er præsident Barack Obama, som står bag planen, der samtidig skal sikre bedre beskæftigelse i telesektoren.

Garanti for en vis hastighed

Fra 14. juli og en måned frem kan der søges penge fra puljen. Både offentlige myndigheder, virksomheder og organisationer kan komme i betragtning. 15. september offentliggøres listen over dem, der kan komme i betragtning, og 7. november vil pengene finde nye ejermænd.

Alle tiltag skal garantere brugerne en nogen lunde hurtig Internet-forbindelse ind i huset på mindst 768 kilobit i sekundet, hvilket er forholdsvis langsomt, og på 200 kilobit i sekundet ud af huset.

Læs mere:
www.broadbandusa.gov - mere om den store hjælpepakke (på engelsk)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen