Berlingske Business

Tyske børn skal gå i dansk tøj

pompdelux
Den danske online-tøjforhandler Pompdelux er klar til at prøve kræfter med det tyske marked og vil til at starte med se om den nye efterårs- og vinterkollektion falder i tyskernes smag.

Den danske producent og onlineforhandler af børnetøj Pompdelux vil nu erobre det tyske marked.

Den danske online-tøjforhandler Pompdelux er klar til at prøve kræfter med det tyske marked og vil til at starte med se om den nye efterårs- og vinterkollektion falder i tyskernes smag.

Det skriver Børsen.

"Tyskland er så nyt et marked, at vi ikke oplyser tal for salget. Men vi følger planerne," siger Jes Gravgaard Jensen, ny driftsdirektør i Pompdelux, til avisen.

Sammen med de to ejere - Marianne Hoffmann og Pia Davids - skal han være med til at sikre driften og den fortsatte vækst i Pompdelux, der allerede sælger sit børnetøj i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland.

pix-nethandel

Jes Gravgaard Jensen ønsker ikke at oplyse, hvor stor en andel eksporten udgør af den samlede omsætning.

Virksomheden sælger kvalitetsbørnetøj i klassisk skandinavisk design dels gennem videresalg i private hjem og dels på Internettet i egen webbutik.

Marianne Hoffmann og Pia Davids har trodset krisen og skabt så store overskud, at de har kunnet hæve tilsammen 119 mio. kr. i udbytte siden starten i 2006.

Seneste regnskab fra Pompdelux viser dog, at væksten er gået ned i et lavere gear. Bruttofortjenesten er øget med 3 pct. til 76 mio. kr. i 2012/13 fra 74 mio. kr. året før. Året før var væksten på 32 pct. sammenlignet med 2010/11.

pix-bestseller55555

Overskuddet før skat er gået tilbage til 44 mio. kr. fra 46 mio. i 2011/12. Men en samlet indtjening på 127 mio. kr. efter skat de seneste syv år vækker opsigt i branchen.

"Det lavere resultat skyldes, at vi investerer i fremtiden – eksempelvis i Tyskland som et nyt eksportmarked. Det har betydet ansættelse af flere medarbejdere," siger driftsdirektør Jes Gravgaard Jensen til Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen