Berlingske Business

Twitters dilemma kan være skabt af Wall Streets drømme

US-IT-INTERNET-SEX-TWITTER-FILES
Daily Telegraph skriver, at responsen til Twitters seneste regnskab, der blev straffet af investorerne på trods af en omsætningsfremgang på 61 pct., der overgik forventningerne, kan indikere, at investorerne har mistet forbindelsen til Twitters finansielle realiteter. Foto:

Twitters brugervækst er næsten gået i stå, den administrerende direktør er trådt tilbage, og aktiekursen er mere end halveret, men alligevel spekulerer analytikere i, om det sociale medies dilemma i virkeligheden er skabt af Wall Streets højtflyvende forventninger.

Siden Twitter gik på børsen til en fanfare af fuglekvidder i november 2013 har aktien mistet knap 60 pct. af sin værdi siden den toppede i 2014, og en række ledere, herunder tidligere administrerende direktør Dick Costolo, er fløjet fra reden.

Det skriver Daily Telegraph.

Problematisk er det desuden, at Twitters aktive månedlige brugere er stagneret lige nord for de 300 millioner brugere. Men omvendt lanceres banebrydende nyheder på Twitter som aldrig før, og nye muligheder som Vine og Periscope tilføjes i en lind strøm. Ifølge Daily Telegraph er Twitter som socialt medie en succes, men et forretningsmæssigt dilemma, og problemet kan meget vel være Wall Streets forventninger, og ikke Twitter selv.

BOSNIA/

Der spekuleres eksempelvis i, om det var konflikten med Wall Street, der tvang Costolo til at træde tilbage.

- Du ønsker altid at holde fokus på den langsigtede vision, men når du går på børsen kører du på en 90-dages kadence, og der er altid en meget offentlig stemmemaskine i form af aktieprisen, der forstærker den kortsigtede tankegang, sagde Costolo for nylig i et interview med The Guardian.

Like

Daily Telegraph skriver, at responsen til Twitters seneste regnskab, der blev straffet af investorerne på trods af en omsætningsfremgang på 61 pct., der overgik forventningerne, kan indikere, at investorerne har mistet forbindelsen til Twitters finansielle realiteter.

US-IT-INTERNET-EARNINGS-TWITTER-FILES

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen