Berlingske Business

Twitter-topchef vil hente vækst på TV

Twitter_IPO_pix2
Twitters topchef Richard "Dick" Costolo fremhævede i et interview efter børsnoteringen torsdag, at Twitter er i gang med en række nye partnerskaber - blandt andet med medieselskaber - og dermed er blevet den anden skærm, hvor brugerne taler om de TV-programmer, de ser. Foto:

Mikroblogtjenesten Twitter er blevet »den anden skærm«, hvor folk taler live om, hvad de ser på TV, lød det fra Twitters top-chef Dick Costolo efter torsdagens børsnotering. Partnerskaber med medieselskaber skal styrke væksten.

Mikroblogtjenesten Twitter, der i går kunne ringe med klokken på New York Stock Exchange - og markere sin børsdebut med en stor investorinteresse, har nu for alvor taget springet ind i en ny fase efter syv år på banen i feltet af sociale tjenester på nettet.

Der har frem mod børsnoteringen været ekstremt megen spekulation i, hvilke initiativer der efter den debut ville blive taget for at tjene flere penge på de 232 mio. aktive brugere, der anvender Twitter - og hvordan selskabet fremadrettet vil sikre sig fortsat vækst.

Det løftede Twitters topchef Dick Costolo lidt af sløret for efter noteringen på børsen i New York. I et interview med det amerikanske medie CNBC lød det fra Dick Costolo, at investorer ikke skal være bekymrede over den nuværende mangel på et overskud i Twitter, da det er en del af virksomhedens plan om at foretage investeringer på lang sigt.

Lige nu investerer Twitter i forbedringer af platforme, af annoncerne og i vækst, og ifølge Dick Costolo er en af de største udfordringer at få flere folk »hooked« på mikroblogtjenesten. Overfor CNBC forklarer han, at der arbejdes på at gøre det lettere at oprette sig som bruger for at få udnyttet den ekstreme globale udbredelse, tjeneste har i folks bevidsthed. 

Twitter er blevet »den anden skærm«

Samtidig peger han på Twitters seneste integrationer i tjenesten - blandt andet med nye billeddelingsmuligheder og andre medieværktøjer.

For tiden er Twitter i fuld gang med at indgå partnerskaber - blandt andet med andre medieselskaber - med henblik på at styrke væksten. TV-aftaler udgør ifølge Dick Costolo en vigtig del af det.

»Vi hjælper medieselskaber og andre indholdsproducentselskaber med: Et at få folk til at opdage programmer og få dem til at »tune ind« inden programstart. Og to med - hvad der ekstremt vigtigt - at være det sted, hvor der er mulighed for at tage kontakt live under programmet,« siger Dick Costolo til CNBC og forklarer videre:

»Twitter er blevet den anden skærm til samtaler om TV-programmet, mens det kører. At være i stand til at hjælpe medieselskaber og indholdsproducentselskaber med at få opmærksomhed fra Twitter undervejs programmerne og engagere en live dialog er en meget stærk kapacitet for vores samarbejdspartnere.«

Potentiale i partnerskaber

Eksperter i sociale netværk har netop tidligere forklaret over for Berlingske, at der netop kan være gode muligheder i at indgå nye typer partnerskaber.

Eksempelvis har selskabet indgået en aftale med de amerikanske selskaber Comcast og NBC Universal samt britiske BBC Global om, at deres kunder via Twitter fra november kan stille direkte ind på udvalgte TV-programmer, der bliver omtalt på Twitter. 

Derudover har mikroblogtjenesten for nylig foretaget en ændring af designet, så der er blevet bedre plads til billeder og videoklip i den nyhedsstrøm, hvor brugerne modtager opdateringer.

Hidtil har det ellers handlet mest om tekst og links, og brugerne har skullet klikke på et link til eksempelvis et foto for at se det. Nu optræder billederne i stedet direkte i nyhedsstrømmen, hvilket også er blevet vurderet som en mulighed for mere visuelle annoncer i tjenesten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen