Berlingske Business

Twitter-stifter overtager ledelsen

pix-Jack Dorsey
Jack Dorsey var medstifter af Twitter og bliver nu igen topchef for selskabet, der kører med underskud. Arkivfoto: Mike Blake, Reuters/Scanpix Foto:

Jack Dorsey skal nu stå i spidsen for to selskaber på samme tid.

Twitters medstifter og fungerende topchef, Jack Dorsey, sætter sig nu permanent i førerstolen for internetbeskedtjenesten.

Han har styret forretningen, siden Dick Costolo i juli forlod Twitter.

Jack Dorsey er i forvejen administrerende direktør for mobilbetalingsselskabet Square, som han selv var med til at grundlægge, og agter at fortsætte i begge stillinger samtidig. Den 38-årige amerikanske programmør og forretningsmand har tidligere beklædt topposten i Twitter. Det var ved grundlæggelsen af selskabet i 2006. I oktober 2008 blev han dog smidt ud.

TWITTER-RESULTS/

Nettets svar på SMS-beskederne

Twitter er internettets svar på SMS-beskederne. Her kan man skrive korte onlinebeskeder på 140 anslag, kaldet »tweets« eller »pip«, hvilket Twitter-logoet med en kvidrende fugl illustrerer. Twitter havde ved udgangen af juni 304 millioner brugere, hvilket kun er to millioner flere end tre måneder tidligere. Til gengæld er nettounderskuddet faldet fra 144,6 millioner dollars til nu 136,7 millioner.

Det var ventet, at Jack Dorsey ville tage over.

Jack Dorsey var medstifter sammen med Evan Williams, Biz Stone og Noah Glass og tillægges beslutningen om, at de digitale pip højst måtte være på 140 anslag samt endnu 20 til brugernavnet. De 160 tegn var nemlig maksimum for SMS-beskeder.

Jack Dorsey har siden december 2013 også siddet i Walt Disney Companys bestyrelse.

US-IT-INTERNET-SEX-TWITTER-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen