Berlingske Business

Twitter-opera på vej til London

Twitter-opera på vej til London - 1
Normalt er det klassisk opera og ballet, der indtager scenen på Royal Opera House i London. Nu er der Twitter-opera på programmet i næste måned. Foto: John D. McHough, AFP/Scanpix

Operahus i London tager moderne metoder i brug for at gøre sig interessant over for et nyt publikum.

Der bliver ingen lange arier, for hver tekst har kun en længde som en SMS-besked, når verdens formentlig første »Twitter-opera« i næste måned opføres i London.

Det er selveste Royal Opera House, som lægger hus og mandskab til opførelsen af en opera, som netop nu er ved at blive komponeret over nettet takket være brugere af det sociale netværk Twitter, en slags mikroblog, hvor beskederne højst kan være på 140 anslag.

Mand kidnappet af fugle

Der komponeres nu musik til teksterne, som næppe vil nå et kunstnerisk niveau som »Madame Butterfly«, og resultatet kan efter planerne høres allerede næste måned. Man kan dog smugkikke på librettoen på http://twitter.com/youropera. Den handler om en mand, der bliver kidnappet af nogle fugle. Blandt de medvirkende er også en talende kat.

Royal Opera House håber med initiativet at få flere til at interessere sig for opera.

»Dette er folkets opera og den perfekte måde for alle at blive involveret med den intensitet, som opera i sin ultimative form er som historiefortælling,« siger operaens talskvinde, Alison Dutchie, til nyhedsbureauet Associated Press.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen