Berlingske Business

Twitter klar til mere end 140 tegn

pix-Twitter
Mikroblogtjenesten Twitter ændrer på, hvordan længden på de publicerede beskeder tælles op. Nu vil en række ting blive undtaget, så der er lidt mere plads til tekst. Arkivfoto: Leon Neal, AFP/Scanpix Foto:

Billeder og videoer tæller ikke længere med i længden på et »tweet«.

140 tegn er ikke længere den ultimative grænse for, hvad man kan skrive i en besked på mikroblogtjenesten Twitter.

Mandag valgte Twitter at ændre på det helt grundlæggende i tjenesten, der har været i luften siden 2006. Ændringerne vil slå igennem overalt i løbet af kort tid. Fremover vil billeder, videofilm, meningsmålinger og GIF-billeder ikke længere tælle med i de 140 tegn, som dog fortsat er den maksimale længde for tekstbeskeder, smileyer og links.

De 140 tegn svarer til, hvad man kan skrive i en SMS. Twitter er netop en internettjeneste til helt korte beskeder, som alle kan læse, og fordi de skulle være lette at sende fra mobiltelefoner, er længden fastsat efter SMS-beskedernes grænse.

Brugertallet vokser ikke

Twitter havde ved udgangen af juni 2016 i alt 313 millioner brugere, heraf de 247 millioner uden for USA. Modsat Facebook kommer der ikke mange nye brugere til.

Twitter annoncerede i maj i år, at man ville ændre på beregningen af længden på tweets. Det har tidligere været overvejet at sætte længden op til hele 10.000 tegn, men den ide blev skrinlagt.

Twitter kæmper mod en dårlig økonomi. Efter et bestyrelsesmøde for få uger siden meddelte selskabet nyhedskanalen CNBC, at der »er ingen bud på bordet«. I stedet er Twitter selv i gang med at finde muligheder for at spare.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen