Berlingske Business

Twitter fordobler antallet af tegn for udvalgte brugere

TWITTER-CHARACTER/LIMIT
Foto:

For første gang siden Twitter blev lanceret for 11 år siden, ændrer selskabet nu grundlæggende på platformen.

Twitter vil fordoble antallet af tegn på selskabets populære sociale medie.

I dag kan brugerne sende 140 tegn afsted, når de tweeter ud til deres følgere, men som en forsøgsordning vil man nu fordoble antallet af tegn til 280.

pix-Twitter

I første omgang er det et udvalgt antal brugere på Twitter, der får muligheden for at skrive dobbelt så langt.

Det er første gang, siden Twitter så dagens lys for 11 år siden, at der bliver ændret så grundlæggende på platformen.

pix-Theresa May

De oprindelige format var designet til den måde, Twitter blev brugt for 11 år siden, hvor de 140 tegn passede ind i en sms-besked.

Twitter bruges hovedsageligt i dag via en mobilapplikation.

Selskabet har allerede givet brugerne mulighed for at publicere mere indhold i tweets, da billeder og videoer i modsætning til tidligere ikke tæller med i antallet af tegn.

TWITTER-IPO

Brugere på japansk, koreansk og kinesisk får dog ikke muligheden for at boltre sig på det dobbelte antal tegn, skriver selskabet selv i en blog.

Det skyldes, at man på disse sprog allerede kan få langt mere information ud på færre tegn.

TWITTER INC-RESULTS/

Twitter skriver i selskabets blogopdatering, at det har analyseret hvor mange tegn, der typisk bliver brugt på hver opdatering på forskellige sprog.

I opdateringer skrevet på engelsk bliver alle tegn brugt i ni procent af alle tweets.

I tweet på japansk er det kun i 0,4 procent af alle tweets, at alle nuværende 140 tegn bruges.

»Vi kan se, at i de markeder, hvor brugerne ikke behøver at få deres tanker ned på 140 tegn og har nogle tilovers, er der flere, der tweeter, hvilket er fantastisk,« skriver Twitter i et blogopslag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen