Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Twitter brugte password som password

Da mikroblogtjenesten Twitter skulle vælge adgangskode, valgte de den mest nærliggende løsning.

Man kender det. Man sidder der foran computeren og vrider sin hjerne for at finde på et sindrigt password, der er over fem tegn, indeholder store og små bogstaver og som har tal, så virksomhedens IT-afdeling bliver tilfreds.

Nogle benytter af sig i stedet af den mest åbenlyse løsning, der ligger lige for. At bruge ordet ”password” som password. Faktisk er det verdens mest brugte password, og det var måske grunden til, at Twitter valgte at bruge det som adgangskode til virksomhedens administrationsserver.

Tidligere fældet
Mikroblogtjenesten har tidligere været i sikkerhedsproblemer. Det blev kendt for et stykke tid siden, at Twitter brugte Google, da Gmail-kontoen til en ansat blev hacket. Hackeren fik adgang til en stor mængde information hos Twitter.

Nu er en anden sikkerhedsskandale dukket op med brugen af ”Password” som adgangskode, skriver dn.no. Udover det fik hackerne let spil med adgangskode-tippet ”Too Obvious”. Brugernavnet var ”Jack”, som er navnet på en af grundlæggerne af tjenesten.

Ifølge grundlæggeren Biz Stone gav adgangskoden ikke adgang til personlig information om brugerne. Hackerne fik kun adgang til Twitters søgemotor.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen