Berlingske Business

Twitter-brugere kan snart udtrykke endnu mere i 140 tegn

TWITTER-RESULTS/
Om få måneder er Twitter klar med et nyt tiltag. Denne gang handler det om, at netværket vil give brugerne mulighed for at udtrykke endnu mere i de 140 tegn lange tweets. Foto:

Snart tæller karakterer fra vedhæftede filer ikke længere med i de 140 tegn lange opdateringer på Twitter.

Gennem det seneste årti har en opdatering på Twitter - et såkaldt tweet - udviklet sig fra en tekstbesked på 140 tegn til et rigt lærred for kreative udtryk med billeder, videoer, hashtags og meget mere.

Og om få måneder er Twitter igen klar med et nyt tiltag. Denne gang handler det om, at netværket vil give brugerne mulighed for at udtrykke endnu mere i de 140 tegn lange tweets.

gggg

Twitter vil forbedre tjenesten, sådan at blandt andet [AT]names i et svar til en anden bruger og vedhæftede links og filer ikke længere "vil opbruge værdifulde karakterer", som Twitter selv udtrykker det i en pressemeddelelse.

Når en bruger besvarer et tweet ved at bruge [AT]-tegnet til at henvende sig til en bestemt person eller gruppe, vil [AT]names altså ikke længere tælle med i de 140 tegn. Det vil ifølge Twitter gøre det lettere og mere ligetil at føre samtaler.

FILES-US-IT-LIFESTYLE-EARNINGS-TWITTER

- Du skal ikke længere nørkle med hvert enkelt ord for at sikre, at din besked når hele gruppen, forklarer Twitter.

- Og når du tilføjer vedhæftede filer som billeder, gifs, videoer og afstemninger, vil de ikke længere tælle med som tegn i dit tweet. Det betyder, at der bliver mere plads til ord, lyder det videre.

FILES-US-INTERNET-IT-TWITTER

Opdateringerne vil være tilgængelige i løbet af de kommende måneder.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen