Berlingske Business

Tusindvis af Apple-fans - og en robot - i kø efter iPhone 6S

APPLE-IPHONE/
Telepresence-robotten Lucy i kø efter en iPhone 6S ved lanceringen i Sidney i Australien Foto:

Nu ruller den globale Apple-hype igen. Fra Sydney til London til Hong Kong ligger tusinder af mennesker i kø for at få fingrene i den nye iPhone 6S.

Den årlige Apple-hype ruller igen. Tusindvis af mennesker - og en enkelt robot - ligger i kø verden over for at få fingrene i iPhone 6S og 6S plus. Hvor meget juice, der er tilbage i markedet for Apple, kan salget af de nye iPhones være med til at indikere, når det bliver sparket i gang i Sidney.

AUSTRALIA-US-IT-APPLE

Eksperter forventer, at 12 til 13 millioner mennesker vil anskaffe sig den nye iPhone i løbet af den første weekend. I 2014 solgte Apple 10 millioner iPhone 6 den første weekend, hvilket var færre end forventet, fordi den succesfulde telefon blev forsinket i verdens største smartphonemarked Kina.

US-IT-APPLE-NEWS-FEED

Robotten Lucy er en af de spændte i køen til Apple Store i Sydney. Det er marketingsmedarbejderen Lucy Kelly, som opererer robotten fra sin arbejdsplads.

»Jeg har arbejde og andre ting at tage mig til, så jeg kan ikke bruge to dage på at ligge i kø. Min chef foreslog, at jeg tog en af robotterne her ned og brugte den til at spærre en plads,« siger hun til Reuters fra en iPad, der er monteret på toppen af robotten og tilføjer »Jeg elsker gadgets. Det nye kamera skulle være fantastisk«

IPhone 6S ligner sidste års iPhone 6 på ydersiden, men indholdet bliver stærkere med blandt andet et forbedret kamera og en ny display-teknologi.

pix-Apple iPhone 6S

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen