Berlingske Business

Tre nye Pokémon-spil skal sætte fut i Nintendo Switch

pix-Pokémon
Tre nye Pokémon-spil er på vej til Nintendos Switch-spillekonsol. De bygger videre på kæmpesuccesen »Pokémon Go«, som indtog alverdens mobiltelefoner for to år siden. Arkivfoto: Kazuhiro Nogi, AFP/Scanpix Foto:

Den japanske spilproducent satser stort for at kunne sælge 20 millioner ekstra Switch-spillekonsoller i år.

Tre nye Pokémon-spil fra japanske Nintendo bliver klar i løbet af i år og skal for alvor sætte fut under salget af Switch-spillekonsollen.

»Pokémon Quest« er lanceret i denne uge og vil være gratis at spille, mens man kan købe ting og fordele gennem spillet, skriver den amerikanske finansavis Wall Street Journal. Spillet kommer til mobiltelefoner i juni.

Et spil nu, to til november

16. november får »Let's Go, Pikachu!« og »Let's Go, Eevee!« premiere til Switch-konsollen. De vil koste 60 dollars hver, og spillere vil kunne overføre nogle af figurerne, som de har samlet ind i »Pokémon Go« til de to spil.

De tre spil med nogle af Nintendos populære figurer skal sikre, at Switch-spillekonsollen forbliver populær. Den kom på markedet i marts 2017 og har frem til marts i år solgt flere end 17 millioner eksemplarer, hvilket er et usædvanligt stort tal på så kort tid.

Switch-konsollen, der herhjemme står i omkring 2.400 kroner, sikrede i julesalget Nintendo det bedste regnskab i otte år efter en svær, lang tid med dårligt salg, da forgængeren - den håndholdte Wii U - ikke blev den succes, som producenten havde håbet på. Wii U er på fem år solgt i 13,56 millioner eksemplarer.

Nintendo håber at kunne sælge 20 millioner flere Switch-konsoller i år, og derfor er der brug for nye spil, som kan fastholde spillerne og trække flere til.

pix-Xbox One X

Nintendos særlige hubrid af en spillekonsol

Switch er en blanding af en traditionel spillekonsol, som er koblet til under fjernsynet, og en bærbar model, hvor controllerne - »styrepindene« - kan hægtes på som ører, så man kan spille videre på farten. Den bidrager til igen at gøre spillekonsollerne relevante i en tid, hvor mobiltelefoner har overtaget en del af spilmarkedet.

Pokémon-verdenen blev for alvor nærmest folkeeje, da Nintendo sendte verdensplagen »Pokémon Go« på markedet og fik folk til at vælte rundt og jage de små monstre, som de ser gennem mobiltelefonens kamera, som spillet lægger et digitalt lag ovenpå. I dag spiller 65 millioner stadig spillet hver måned, og kun Nintendos lige så verdensberømte blikkenslagerfigur, Super Mario, overgår de små monstre. Super Mario har solgt i flere end 344 millioner eksemplarer.

Nintendo stod i sin tid bag den håndholdte Game Boy, som var en af de første populære spillekonsoller. Siden kom Game Boy Advance, Nintendo DS og Nintendo 3DS.

pix-Collage

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen