Berlingske Business

Tour de France sætter net-TV-rekord

Tour de France sætter net-TV-rekord - 1
Verdens nok berømteste cykelløb trækker seere - også på nettet ... og i arbejdstiden. Foto: Ian Langsdon, EPA/Scanpix

Seertallet over Internet er næsten fordoblet, siden cykelløbet blev skudt i gang.

»Hvad laver de i banken efter klokken tre?« lød det i en gammel revysang. Svaret kendes ikke, men det vides til gengæld, hvad de laver på arbejdspladserne generelt på samme tidspunkt: De ser Tour de France på nettet.

Danmarks største TV-leverandør, YouSee (tidligere TDC Kabel-TV), har oplevet en stigning på næsten 80 procent på TV 2 via YouSees mulighed for at se TV over Internet, siden den store cykelkonkurrence begyndte sydpå i lørdags.

»Tirsdag og onsdag i denne uge er TV 2-seningen næsten fordoblet i forhold til de seneste to ugers gennemsnit - så der må være nogen, der keder sig på arbejde,« konstaterer pressechef Ib Konrad Jensen med et smil.

Interessen er netop størst om eftermiddagen mellem klokken 15 og 16.

Det er i øvrigt hovedsageligt mænd, der bruger net-TV, viser undersøgelser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen