Berlingske Business
17:29Velux-formand er årets bestyrelsesformand

Topspiller vil levere Internet i pakker

pix-Jørgen Stensgaard
Jørgen Stensgaard, administrerende direktør for elselskabernes fælles salgsselskab Waoo, tror, at den store efterårslancering med nye internetpakker 3. oktober både vil trække nuværende og nye kunder til. Foto: Mikkel Berg Pedersen Foto:

Waoo, som er Danmarks tredjestørste internetleverandør, ændrer fra 3. oktober sine internetabonnementer, som bliver til internetpakker, og skærper priserne.

Danmarks tredjestørste internetleverandør, Waoo, går nu i offensiven med nye pakkeløsninger, hvor der ikke kun skal fart på internetforbindelsen men også sikres, at folk faktisk får sat det trådløse net ordentligt op derhjemme med den bedst mulige dækning - og med størst mulig sikkerhed.

Waoo, der ejes af seks energiselskaber landet over, lancerer 3. oktober sine nye produktpakker efter en grundig oprydning og satser på, at de nye pakker med sikkerhedssoftware, ekstra trådløse forstærkere og en fysisk, hjælpende hånd fra Waoos teknikere oven i selve internetforbindelsen vil få ordet til at sprede sig, så Waoos kundebase vil vokse.

»Vi føler, at vi præsenterer noget attraktivt for kunderne til markedsmæssigt rigtigt fornuftige priser, og som lever op til folks forventninger, så de bliver gode ambassadører, når vi fremadrettet skal have fat i deres naboer og genboer,« siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør for Waoo.

Tror på vokseværk

I stedet for som hidtil blot at sælge selve internetforbindelsen - gerne med en TV-pakke ved siden af - vil Waoo nu sælge pakker. Fire er der i alt, i et spænd fra 199 til 449 kroner om måneden, og jo større pakke jo mere indhold. I alle tilfælde følger der nu sikkerhedssoftware - altså antivirus og firewall - med, og som pakken vokser, indeholder den også trådløs router, ekstra forstærkere til at forbedre det trådløse signal med, onlinelagerplads til backup, Waoos svar på »Peter fra L'Easy«-hjælp på stedet og muligheden for at være sikker på altid at have det nyeste udstyr.

Ekstratjenesterne er valgt til ud fra undersøgelser af Waoo-kundernes ønsker.

Waoo, som har været på markedet siden 2010, leverer i dag Internet til 280.000 husstande. Omkring halvdelen af dem køber også TV gennem Waoo. De kan alle fortsætte som hidtil.

»Men vi håber da, at de vil flytte over til de nye pakker, som vil gøre det nemmere for både kunderne og for os. Jeg tror, at de fleste vil starte med Fiber Basic-pakken (pakke nummer 2 af 4, red.) og så siden bevæge sig op på Fiber Extra (nummer 3, red.). Og så er der nogen, der altid bare vil have det hele og det bedste,« siger Waoo-direktøren.

pix-Net-TV

Garanti for hastigheden

De dele, der ikke er i den valgte pakke, kan man købe til i løs vægt, men Jørgen Stensgaard tror, at de fleste hurtigt vil se fordelen i at vælge en større pakke i stedet.

Waoos seks ejere leverer forbindelsen over lysoptiske fiberkabler, hvis kapacitet og hastighed slår andre kabelnet - fastnet og kabel-TV -, samtidig med at fibernettet kan levere samme hastighed ind i og ud ad huset.

»Tilmeld garanterer vi disse hastigheder, for man deler ikke kapaciteten med andre. Tidligere lå en forbindelse på 500 megabit i sekundet i begge retninger på omkring 1.000 kroner om måneden bare for selve internetforbindelsen. Nu taler vi helt anderledes priser, som vi, synes jeg, er meget, meget skarpe på,« siger Jørgen Stensgaard med henvisning til, at den største pakke med 500 megabitforbindelse er sat til 449 kroner om måneden.

pix-Radio

Waoos to hovedkonkurrenter er det TDC-ejede YouSee og SE/Sydenergis Stofa, der er henholdsvis størst og næststørst i Danmark. Konkurrencen på netop internetforbindelser blev i november 2015 skærpet med tilkomsten af Hiper, som lejer sig ind på andre selskabers net og presser dem på prisen. Hiper havde i august 2016 fået 10.000 kunder. Ingen af selskaberne kan levere overalt i landet. Man kan kontakte selskaberne og spørge eller indtaste sin adresse på Energistyrelsen oversigtsside www.tjekditnet.dk.

Ingen ændring på TV og telefoni

Waoos samarbejdspartner på IT-sikkerhed og onlinelager er den odenseanske sikkerhedsspecialist Chili Security, og selve sikkerhedssoftwaren leveres af Bitdefender, som er en af de helt store, og kan bruges på både PCer, smartphones og tavle-PCer uden en øvre grænse for antallet af dem.

Waoo ændrer ikke på sine TV- og telefonprodukter.

pix-Jørgen Stensgaard

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen