Berlingske Business
17:14Islandsk lufthavn vil ikke lade fly fra Air Berlin lette

Time Warner indgår aftale med Snapchat for millionbeløb

TimewarnerSnap
Time Warner: Stan Honda  Snap Inc: Justin Lane

Den amerikanske mediegigant Time Warner har indgået en aftale med det sociale medie Snapchat til en værdi på 100 mio. dollar (667 mio. kr.).

Det skriver Wall Street Journal.

Aftalen mellem Time Warner og Snap, som ejer det sociale medie Snapchat, går ud på, at Time Warners selskaber vil skabe omkring ti originale shows om året med en længde på mellem tre og fem minutter. Yderligere vil HBO, der ejes af Time Warner, udvikle serier til appen på sigt.

De to parter vil ifølge Wall Street Journal dele reklameindtægterne ligeligt.

Snap-stifterne på børsen i New York

Time Warner vil med samarbejdet prøve at nå unge mobile seere mellem 18 og 24, der ifølge Imran Khan, der er chefstrateg for Snap, i højere grad bruger mobile tjenester sammenlignet med traditionelle tv-tjenester.

- Disse forbrugere repræsenterer en stor mulighed for os, da de er sværere at nå på de traditionelle medier og ofte er meget eftertragtede i reklamebranchen, siger Imran Khan til Wall Street Journal.

Medieselskaber søger i højere grad mod nye løsninger for at nå de unge seere, som følger tendensen om at skære traditionelle betalingskanaler fra. Derfor har Snapchat allerede indgået lignende aftaler - som den med Time Warner - med blandt andet firmaer som Comcast Corps NBCUniversal og CBS Corp.

Det sociale medie satser på at sende tre shows om dagen før udgangen af året.

TIMEWARNER-RESULTS/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen