Berlingske Business

Tilbud om gratis telefoni med reklamer på mobilen

161227907
Var det noget med et gratis mobilabonnement, til gengæld for at lytte til reklamer når du ringer op? Foto:

Selv om priserne på mobiltelefoni i Danmark i forvejen er blandt Europas laveste, så er der en ny måde at få prisen på sit abonnement endnu længere ned.

Onsdag lancerer mobilselskabet Tjeep sit Freebird-abonnement. Det går kort fortalt ud på, at man kan sænke prisen på sit mobilabonnement ved at acceptere, at der kommer en reklame i røret, når man ringer op.

pix-Plenti

Reklamen bliver kun ved, indtil personen i den anden ende svarer. Og jo flere reklamer, man hører i løbet af en måned, jo billigere bliver abonnementet.

- Det er noget, folk skal vænne sig til. Men vi ser det her på samme måde som med ellerten i sin tid.

- Den var der en del, der grinede af dengang, men det gør de jo ikke længere, når de ser en Tesla, siger Kim Damkær, der er direktør for Tjeep.

Nu hedengangne Sonofon lancerede for næsten 20 år siden et lignende tilbud, som imidlertid aldrig slog an og blev droppet.

pix-»3«

Dengang skulle man acceptere af blive afbrudt i 10 sekunder for hver to minutters samtale, og det var åbenbart for forstyrrende.

Kim Damkær er dog ikke bange for, at Freebird-kunderne reagerer på samme måde.

- Man behøver ikke ændre adfærd for at bruge Freebird. Man ringer op, som man plejer, og man gennemfører sin samtale, siger han.

Freebird-abonnenter får samtidig mulighed for at vælge bestemte brancher til og fra.

Og hvis man bliver træt af reklamerne, kan man bare slå dem fra og betale normal pris for abonnementet.

Freebird koster i udgangspunktet 69 kroner om måneden for 10 timers tale og 2 gigabyte data.

De tre første måneder vil abonnementet dog være gratis, hvis man lytter til mindst 90 reklamer om måneden.

pix-Peter Mægbæk

Tjeep har ikke nogen specifik målgruppe i tankerne. Forventningen er, at man appellerer til et bredt segment af danskere.

- Det er klart, at studerende, der er på et begrænset budget, og som er friske på at prøve noget nyt, formentlig vil være interesserede.

- Men det kunne også appellere til forældre, der gerne vil have et billigt abonnement til børnene, siger Kim Damkær.

Tjeep tilbyder Freebird i samarbejde med selskabet Adtones, der har udviklet den annonceplatform, som abonnementet baserer sig på.

pix-Telenor-skilt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen