Berlingske Business
15:34Amerikanske markeder åbner med små plusser

Tidligere YouSee-direktør bliver topchef

pix-René Brøchner
René Brøchner får nu foden under eget bord som administrerende direktør for Icotera. Arkivfoto: Nils Meilvang, Scanpix Foto:

René Brøchner vender tilbage til bredbåndsverdenen, når han 11. december afløser Peter Lund som administrerende direktør for Icotera.

Den tidligere YouSee-direktør og senere kommercielle direktør i Berlingske Media, René Brøchner, vender tilbage til bredbåndsverdenen, hvor han som ny topchef for det danske IT-selskab Icotera skal til at sælge fiberforbindelser og styrke den internationale satsning.

11. december tiltræder René Brøchner som administrerende direktør for Icotera, der sælger software og udstyr til fiberforbindelser, som leverer Internet i topfart.  Flere af de danske energiselskaber bruger Icotera-bokse til deres fiberforbindelser hos kunderne. Her afløser han Peter Lund, som siden stiftelsen for seks år siden har stået i spidsen for selskabet, der sidste år havde et overskud på 20,3 millioner kroner.

Den gamle chef er bestyrelsesformand

Chefskiftet sker, samtidig med at Icotera med hovedkontor i Holte har besluttet at styrke sin internationale satsning, og Peter Lund vil derfor nu bruge sin tid som aktivt bestyrelsesmedlem og bistå sin afløser.

Bestyrelsesformand for Icotera er TDCs tidligere koncernchef, Carsten Dilling, som tidligere har arbejdet sammen med René Brøchner gennem mange år.

»René forstår vores kunders udfordringer og er en stærk fornyer, der er god til at få ting udført,« siger Carsten Dilling i en kommentar til udnævnelsen.

Peter Lund kender sin afløser godt, for René Brøchner har i et år siddet i Icoteras bestyrelse.

»Her har han inspireret og sikret et stærkt fokus på kunderne og kunnet kombinere både forretnings- og produktfornyelse,« siger Peter Lund.

pix-Dårlig forbindelse

Elsker ny teknologi - som praktisk bruger

René Brøchner, der er uddannet cand. merc. jur. fra CBS i 2001, blev samme år ansat i TDC-koncernen, hvor han i 2012 blev direktør for TDCs privatkunder og i 2014 for YouSee, som han omlagde til at være ikke blot kabel-TV-udbyder men bredere leverandør af også internetforbindelser og telefoni. Han kender således bredbåndsmarkedet særdeles godt og er også inde i de tekniske detaljer som praktisk bruger. Han elsker nemlig selv at prøve mulighederne af og se, hvor meget han kan få ud af de nye teknologier.

Han røg ud af TDC, da direktionen blev ændret som led i omlægningen, hvor YouSee skulle samle alle TDCs privatkunder, men i  september 2016 blev han hentet til Berlingske Media i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør, hvor han var i otte måneder, indtil direktionen blev ændret.

pix-Fiberkabler

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen