Berlingske Business
15:31Pandora sætter fart på nye smykker

Telmores direktør forlader TDC

Telmore
Jens Grønlund Nielsen overtager direktørstolen i det TDC-ejede mobilselskab Telmore, hvor Rasmus Busk har siddet de seneste halvandet år. Foto: TDC

Den overraskende satsning, der skulle hente »et sekscifret antal kunder« til TDCs lavprismobilselskab, har haft svære kår, og nu skifter Telmore direktør.

Det TDC-ejede lavprisselskab Telmore skifter direktør.

Rasmus Busk har efter kun halvandet år på posten forladt Telmore for et nyt job, og det bliver den hidtidige kommercielle chef, den 31-årige Jens Grønlund Nielsen, der nu skal afløse ham på posten og kæmpe for at få Telmore tilbage i frontlinien.

Det var Telmore, som i sin tid var først i verden til at indføre tank-op-selvbetjening via Internet, og som førte an og indledte den mobilpriskrig, som siden kun er blevet værre uden udsigt til at stoppe.

pix-HBO

TDC købte i januar 2004 Telmore for 229 millioner kroner og førte det videre som lavprisselskab. Den rolle har det TDC-ejede Fullrate siden overtaget, mens TDC har udviklet Telmore til et rent mobilselskab for dem, der også gerne vil lidt mere.

Gennembruddet udeblev

For et år siden lancerede Telmore så det, som TDC håbede ville blive det store gennembrud tilbage, nemlig at man for 100 kroner ekstra om måneden oven i abonnementet fik adgang til en række film- og TV-serietjenester, digitale magasiner og meget mere gennem Telmore Play. Udmeldingen fik telemarkedet til at ryste, fordi Telmore-direktør Rasmus Busk samtidig talte om at hente »et sekscifret antal kunder frem mod 2015«.

pix-Telmore-tilbud

Det skete imidlertid slet ikke, og nu har Rasmus Busk forladt det selskab, som han selv var blandt de allerførste kunder i.

Jens Grønlund Nielsen, som nu tager over, er ifølge koncerndirektør for TDCs privatkundeforretning, Johan Kirstein Brammer, valgt blandt både interne og eksterne kandidater. Han er uddannet cand. merc. i strategi og organisation og har tidligere blandt andet arbejdet otte år i Berlingske Medie, hvor han de seneste to år sad med ansvaret for salg af abonnementer på tværs af alle produkter og salgskanaler. Siden foråret 2013 har Jens Grønlund Nielsen haft ansvaret for salgsudvikling, strategi og produkt- og forretningsudvikling i Telmore.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen