Berlingske Business

Telmore splitter sin Play-pakke op

pix-Telmore
Telmore, som TDC ejer, splitter nu sin underholdningspakke op i mindre bidder for at trække nye kunder til.

Det TDC-ejede Telmore lancerer to nye abonnementer med enten musik og magasiner eller film og serier i håbet om at tiltrække nye kunder, der ikke har brug for hele den store pakke. God ide, siger analytiker.

Konkurrencen på det danske mobilmarked spidser til. Nu skærer det TDC-ejede Telmore sin mobilpakke med ekstratilbud som film og magasiner op i flere bidder for på den måde at kapre flere kunder og kunne fastholde de eksisterende.

Mandag morgen ændrede Telmore sit store Telmore Play-abonnement, så man ikke længere behøver den fulde pakke til 100 kroner ekstra om måneden for adgang til streamingtjenester og digitale magasiner. Nu vil man kunne købe to mindre pakker, hvor man enten for film og serier eller digitale magasiner og musik oven i mobilabonnementet.

»På denne måde kan vi nu levere et endnu skarpere produkt, hvor vi kan tilbyde det helt rigtige til endnu flere,« siger Jens Grønlund, der er direktør for Telmore.

Mindre pakker skal trække nye kunder til

Hvor det fulde abonnement, som ændrer navn fra Telmore Play til Telmore Play Premium og rummer også adgang til e-bogstjenesten Mofibo/Storytel, koster 249 kroner om måneden, vil man nu i stedet kunne købe »Telmore Musik og Magasiner« med TDCs musiktjeneste og adgang til Egmonts magasintjeneste Flipp for 179 kroner om måneden. »Telmore Film og Serier«, som giver adgang til streamingtjenesterne HBO Nordic og TV 2 Play koster 199 kroner om måneden.

Telmore lancerede i juni 2014 sit Telmore Play-abonnement, der dengang var helt unikt. Her kunne mobilkunder for 100 kroner oven i det almindelige abonnement få ubegrænset adgang til Telmore Musik, e-bogstjenesten Mofibo, Ekstra Bladets og Politikens digitale avis, de digitale udgaver af Euroman, Eurowoman, madbladet Gastro og boligbladet Rum fra Egmont-koncernen samt Egmonts børnefilmtjeneste MinBio. Oveni kom film- og TV-tjenesterne HBO Nordic, TV 2 Play og CMore.

Siden har nogle af Telmores konkurrenter taget bolden op med Plenti, der åbnede i marts i år, som den mest fremtrædende konkurrent. Plenti lancerede som den første et abonnement med ikke alene fri tale og SMS/MMS men også ubegrænset dataforbrug og en stor indholdspakke oveni med streaming, e-bøger, digitale magasiner, digital adgang til flere aviser samt gratis adgang til Tivoli. Før sommerferien kom så et rent mobilabonnement uden alle ekstratjenesterne men fortsat med ubegrænset datapakke.

Analytiker: Fornuftigt tiltag

Teleanalytiker John Strand, direktør i Strand Consult, ser Telmores nye tiltag som fornuftigt.

»Det er tydeligt, at Telmore gerne vil sælge flere indholdspakker. De sælger uden tvivl primært til deres eksisterende kunder men ønsker at tiltrække nye kunder. Ved at splitte det op gør det selvfølgelig mere attraktivt for flere, og ud fra et kommerciel betragtning er det nok et ganske fornuftigt tiltag. Det handler om at udvide markedet og uddanne danskerne til en ny tankegang,« forklarer John Strand.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen