Berlingske Business

Teliasonera vil skære ned i Eurasien

FILE SWEDEN ECONOMY TELIASONERA
Foto:

Det svenske teleselskab Teliasonera vil skære ned på sine aktiviteter i Eurasien, fortæller selskabet i en pressemeddelelse ifølge det svenske nyhedsbureau Direkt.

- Takket være to års hårdt arbejde med at forbedre de euroasiatiske virksomheder - ikke mindst fra et corporate governance- og bæredygtighedsperspektiv - har vi nu et bedre og mere veldrevet selskab, som vi tror, at andre kan videreudvikle godt, siger Johan Dennelind, der er administrerende direktør hos Teliasonera, i meddelelsen.

q

Teliasonera indstiller i stedet sit skarpe fokus på hjemmemarkedet i Sverige og det øvrige europæiske marked, mens aktiviteterne i Eurasien-gruppen (Nepal, Kasakhstan, Usbekistan, Aserbajdsjan, Georgien, Moldova og Tadsjikistan) skal nedtrappes.

Bestræbelserne på at skære ned i Eruasien er påbegyndt, men Teliasonera oplyser i pressemeddelelsen, at det endnu er for tidligt at sige, hvor lang tid processen vil tage.

Telia

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen