Berlingske Business

Teliasonera deler forretningen op

FILE SWEDEN ECONOMY TELIA SONERA
Det svenske teleselskab Teliasonera omstrukturerer forretningen og fjerner de eksisterende forretningsområder Foto:

Det svenske teleselskab Teliasonera omstrukturerer forretningen og fjerner de eksisterende forretningsområder. I stedet deles forretningen op i tre geografiske områder - Europa, Eurasien og Sverige.

Formålet med skiftet, der også medfører ændringer i ledelsen, er at øge kundefokus i de enkelte områder.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet mandag morgen.

telia johan

»Landene bliver den ledende dimension i den nye driftsmodel, da det er der, vi interagerer med kunderne. Vi fjerner forretningsområde-laget fra den eksisterende organisation. I stedet styrker vi de lokale aktiviteter (...). Vi mener, at denne model vil gøre det muligt at tilbyde vores kunder en bedre service samtidig med, at det øger gennemsigtigheden i vores præstationer, siger Johan Dennelind, der er administrerende direktør for Teliasonera, i meddelelsen.

Ændringerne betyder samtidig en omstrukturering af ledelsen, der fremover skal bestå af 12 medlemmer. I første omgang bliver Erik Hallberg nyt medlem af ledelsen hos Teliasonera. Han erstatter Veysel Aral med omgående virkning og bliver ny chef for Eurasia-regionen fra den 1. april.

Telenor_spaghetti_Business

Med den nye struktur er der samtidig to tomme pladser i ledelsen, der mangler en direktør for erhverv og for strategi og forretningsudvikling, fortæller Teliasonera.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen