Berlingske Business

Telia truer Telmore med erstatningskrav

Telia truer Telmore med erstatningskrav - 1
Foto:

Telmore hapser dagligt mellem 150-200 nye Telia-kunder efter negativ Telia-omtale i medierne. I nyhed på Telmores website byder Telmore alle Telia-kunder velkommen, hvilket har fået Telia til at true med erstatningskrav.

I løbet af sommerferien indførte Telia gebyr for at modtage SMS-kvittering samtidig med, at de også satte PBS-gebyret op. Det fik Telia ørene i maskinen for og blev kritiseret for at lancere prisstigninger, mens langt de fleste var væk på sommerferie.

150-200 nye kunder dagligt
Det har blandt andet betydet, at Telmore for tiden får mellem 150-200 nye kunder, der alle kommer fra Telia, oplyser Telmore til Mobil. Derfor lagde Telmore en nyhed ud på deres hjemmeside i fredags, hvor de bød Telia-kunder velkommen.

Telia truer med erstatningskrav
Det faldt ikke i god jord hos Telia, der anmodede Telmore om at fjerne nyheden. I et brev dateret 3. august 2009 beder Telia Telmore om at fjerne nyheden straks, og at Telia forbeholder sig retten til at gøre et erstatningskrav gældende mod selskabet.

Det afviser Telmore dog at gøre med den begrundelse, at ”nyheden efter Telmores opfattelse kun indeholder faktuelle oplysninger”.

”Klodset af Telia”
-Det er lidt klodset af Telia, at de sender et anbefalet brev til os frem for at tage telefonen og sige hej som kollegaer i branchen, uddyber Telmores pressechef Michael Koch til Mobil.

- Vores budskab er det samme: Vi byder alle vores nye kunder velkomne - også Telia-kunder, siger Michael Koch.

Telia: Ingen kommentar
Telias kommunikationschef, Felicia Jackson, har ingen kommentarer til, hvad erstatningskravet går ud på. Den eneste kommentar er: -Vi kommenterer ikke på andres måde at føre forretning på.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen