Berlingske Business

Telia stævnet for 153 mio. kr. af fyrede selskaber

pix-Telia
Telia har tidligere i år opsagt aftalen med to selskaber, som sælger erhvervsabonnementer for Telia. Nu stævner de den svensk-finske telegigant. Arkivfoto: Nils Meilvang, Scanpix Foto:

To af de selskaber, som gennem 13 år har solgt erhvervsabonnementer for Danmarks tredjestørste teleselskab, er blevet fyret, mens direktøren for det ene er fængslet.

To af Telias nu tidligere samarbejdspartnere trækker teleselskabet i retten med krav om 153 millioner kroner på et tidspunkt, hvor direktøren og medejeren i det ene selskab er i fængsel for overtrædelse af våben- og narkotikaloven.

Det skriver Børsen (kræver abonnement).

Telia har efter 13 år opsagt samarbejdet før tid med Teleworks og Media-Invest, der hidtil har solgt erhvervsabonnementer for Telia. Som modtræk har de to selskaber stævnet den svensk-finske telegigant, der er Nordens største og nummer tre i Danmark efter TDC og Telenor, for henholdsvis 78 og 75 millioner kroner.

»Noget svineri«

Administrerende direktør Thomas Rasmussen fra Media-Invest, og som ejer Teleworks sammen med Sune Olsen, der afsoner en dom på to år og tre måneder, bekræfter over for Børsen, at stævningen er sendt af sted. Han kalder opsigelsen for »noget svineri«. Hvornår sagen kommer for en domstol, er endnu uvidst.

Ifølge Telias pressechef, Rasmus Avnskjold, er samarbejdet stoppet »af forretningsmæssige årsager«.

»Vi har rigtig god grund til at stoppe samarbejdet,« siger han.

Hvorvidt det betyder, at Telia planlægger at trække opgaver tilbage, som hidtil er håndteret ude i byen, ønsker han over for avisen ikke at svare på. Han understreger dog, at det intet har med fængselsdommen til Sune Olsen at gøre, hvilket også Thomas Rasmussen afviser.

Telia får efter sommerferien ny erhvervsdirektør, når den 46-årige Thomas Kjærsgaard tiltræder. Han har siden 2006 været salgsdirektør hos Microsoft i Danmark.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen