Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Telia roser TDC

TDCs nye pakketilbud til kunderne får ros af Telia Stofa. Men det bliver ikke så let at sælge til danskerne, viser erfaringerne.

Der er ros fra konkurrenten til TDC, som mandag kastede sig ud i at sælge bredbånd, TV og telefoni som en samlet pakke til danskerne. Men Telia Stofa advarer om, at det ikke bliver så let, som det ser ud til, at overbevise kunderne om, at de bør slå til.

»Jeg må sige, at det er et stærkt produkt, men vi smiler lidt over, at TDC først nu har set lyset,« siger Jørgen Kristensen, direktør for TV og indhold hos Telia Stofa, Danmarks næststørste kabel-TV-selskab.

Har solgt over 5.000

Telia Stofa har siden november solgt pakker til danskerne og ligger nu ifølge direktøren »på den gode side af 5.000 kunder«, hvilket man er godt tilfreds med. Navnlig på den jyske østkyst - Aalborg, Århus, Horsens og Kolding - og i Sydsjælland - Næstved, Slagelse, Sorø og Skælskør - er der bid, mens det er sværere i hovedstadsområdet.

»Kommunikationen til kunderne er svær. TDC har den store fordel, at man sælger een hastighed, een telefonmulighed og een TV-pakke. Vi lagde ud med tre, og det giver jo et hav af valgmuligheder,« siger Jørgen Kristensen.

Men er der Stofa-kunder, som har sagt abonnementet op og har valgt Telia TV i stedet?

»Det er der nok, men det er i et tåleligt omfang. Typisk er Telia TV solgt i andre områder, men vi mener godt, at vi i indbyrdes konkurrence kan matche Telia TVs produkter. Vi supplerer også hinanden godt. Telia TV er måske et produkt, der appellerer til en lidt anden grundstamme, end vi gør. Vi sælger typisk bredere pakker,« siger Jørgen Kristensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen