Berlingske Business

Telia overvejer stadig køb af TDC efter stor fusion i Sverige

FINLAND TELECOMMUNICATIONS TELIA
Telia overvejer stadig muligheden for at købe konkurrenten TDC. Arkivfoto. Foto:

Telia overvejer stadig muligheden for at købe konkurrenten TDC, og presset på den svensk-finske telekoncern er vokset, efter at de to svenske selskaber Tele2 og Com Hem fusionerede tidligere på ugen.

Det skriver den svenske erhvervsavis Dagens Industri, der henviser til anonyme kilder.

Telias topledelse bekræftede sidste år, at det havde set på TDC og efterfølgende fravalgt et opkøb på grund af prisen, men ifølge den svenske erhvervsavis er et køb stadig på tegnebrættet.

En handel vurderes ifølge avisen at kunne finansieres ved at øge gælden og ikke nødvendigvis salg af nye aktier.

Mobiltelefon - 201712140645301

En forhøjet gæld er ifølge kilderne mest sandsynligt, da den svenske stat, der ejer knap 40 pct. af aktierne, formentlig skal købe aktier i en emission, hvilket ikke vurderes realistisk i år, hvor der er valg i Sverige.

»Den løsning virker mere sandsynlig efter onsdagens hændelse,« siger en anonym kilde til Dagens Industri med henvisning til handlen mellem Tele2 og Com Hem.

TDC-aktien steg fra åbningen 1,5 pct. fredag morgen, men efter ti minutters handel ligger aktien 0,5 pct. højere i 39,11 kr.

pix-Øje

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen