Berlingske Business

Telia og Telenor lancerer fri musik

Telia og Telenor lancerer fri musik - 1
Foto:

Nu får også brugerne hos Telia og Telenor adgang til fri musik. Initiativet skal presse TDC, der længe har tilbudt sine brugere gratis musik.

Nu er de ikke længere kun TDC's kunder, der får adgang til fri musik via deres mobil. Konkurrenten Telia melder sig nu ind i konkurrencen. Teleselskabet lancerer tjenesten Telia Fri Musik, hvor brugerne kan vælge mellem fem millioner musiknumre. Det skiver Computerworld.

TDC var først med en musiktjeneste hos teleselskaberne. Virksomhedens kunder kan med tjenesten Play frit hente al den musik, som de ønsker.

"Vi gør det både for at differentiere og også for hele tiden at udvide summen af fordele ved at være ved os," fortæller Peter Krogsgaard, der er direktør for salg og marketing hos Telia, til Computerworld.

Film er vigtigst
Telia har i forvejen et koncept kaldet Telia Tirsdag, der giver selskabets kunder mulighed for at købe to biografbilletter om tirsdagen, hvoraf den ene er gratis.

"Film er vores hovedposition, men vi tager også musikken med, for mange af os vil gerne lige have nogle musiknumre på mobilen, og det skal vi også kunne gøre. Det er et komplementært produkt," uddyber Peter Krogsgaard til Computerworld.

Tjenesten er modsat TDC's Play ikke inkluderet i eksempelvis et bredbåndsabonnement. Derimod skal brugerne selv tilkøbe Fri Musik, som koster 79 kroner per måned. Inden for mobiltelefoni har kun Telias egne kunder adgang.

Telia har dog ingen danske numre på programmet - hvilket TDC har.

Vil udfordre branchen
Der kan senere på året være endnu et teleselskab på vej med en musiktjeneste. Således afslørede topchef i Telenor Danmark, Henrik Clausen, først i juni, at en aftale med musikselskaberne var ved at blive forhandlet på plads. Det ser nu ud til at være tæt på at lykkes.

"Vi er på vej med noget, som helt sikkert vil udfordre branchen, og vi kommer med det inden så længe. Mere kan vi ikke sige på nuværende tidspunkt," siger adm. direktør Henrik Clausen fra Telenor til Computerworld.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen