Berlingske Business

Telia lukker hver femte butik

pix-Telia-butik
Telia lukker en række butikker i Sverige. I Danmark har teleselskabet over 40 egne butikker, blandt andet her på Strøget i København. Arkivfoto: Nils Meilvang, Scanpix Foto:

18 telebutikker skal lukkes i Sverige.

Nordens største teleselskab, svensk-finske Telia, skærer kraftigt ned på antallet af butikker og lukker 18 af dem i Sverige.

Det svarer til hver femte, og omkring 100 ansatte berøres, om end det endnu ikke står klart, om der vil ske afskedigelser, skriver det svenske dagblad Expressen.

»I visse byer er der flere butikker, og visse steder findes der andre salgssteder, hvor kunderne kan henvende sig,« siger pressekontakt i Telia, Irene Krohn, til avisen.

Telia har lige nu 80 butikker i Sverige, som er den største kundegruppe i den nordiske telegigant. Omkring halvdelen af Telias driftsresultat stammer fra Sverige.

pix-Telia

Sverigesdirektør gik tidligere på ugen

Direktøren for Telias svenske forretning, Hélène Barnekow, sagde tidligere på ugen op efter fire år i telekoncernen og næsten tre år som svensk chef.

I Danmark er Telia tredjestørste teleselskab efter TDC og Telenor og har omkring 40 butikker fordelt i hele landet.

Telia har været i Danmark siden 1995 og har siden 2014 drevet fælles mobilnet i Danmark sammen med sin norske konkurrent, Telenor.

Den svenske stat er med en ejerandel på 37,3 procent største enkeltejer i Telia-koncernen, der hører til blandt verdens største mobilselskaber men er ved at sælge fra i Eurasien for at koncentrere sig om Norden og de baltiske lande.

pix-Gustav Berghog

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen