Berlingske Business

Telia klar med Play-konkurrent

Telia klar med Play-konkurrent - 1
Foto:

Telia lancerer en ny abonnementstjeneste med DRM-beskyttet musik.

To år efter at TDC satte dagsordenen med gratis musik for egne kunder kommer første telekonkurrent - Telia - med et modspil. Det skriver musiksitet Bandbase.

Telia kalder sit nye udspil for ”Fri Musik”, men faktisk er musikken ikke særligt fri.

Tjenesten kræver et abonnement, som koster 79 kroner om måneden - men til gængæld er tilgængeligt for andre end teleselskabets egne kunder. Desuden er musikken DRM-beskyttet, så man ikke kan kopiere den over på andre afspillere end den pc, den er downloadet på. DRM-beskyttelsen forhindrer også at man kan brænde en cd, og den sørger for, at musikken ikke kan spilles, hvis abonnementet hører op.

Numrene kan dog downloades gratis til ens mobiltelefon, anfører Telia.

”Fri Musik” indeholder cirka fem millioner musisknumre - omtrent det samme som TDC Play.

Ifølge Bandbase er Telia-modellen meget tilsvarende den, som det danske firma TouchDiva er i gang med at markedsføre. TouchDiva kræver dog, at man anskaffer en stationær afspiller til 6000 kroner.

Telia tilbyder gratis tjek af "Fri Musik" i 24 timer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen