Berlingske Business

Telia holder skindet på næsen på det danske marked

Billede
Telias omsætning i Danmark faldt med 1,9 pct. til 1419 mio. svenske kr. i andet kvartal, mens driftsoverskuddet før skat, renter samt af- og nedskrivninger, EBITDA, dykkede med 2 pct. til 159 mio. svenske kr., hvis man fraregner særposter. Foto:

Telia har haft mindre tilbagegang i både omsætning og indtjening på det danske marked i forsommeren, hvor man til gengæld har undgået at miste mobilkunder i april, maj og juni.

Det viser regnskabet for andet kvartal fra svensk-finske Teliasonera, der er offentliggjort onsdag morgen.

Telias omsætning i Danmark faldt med 1,9 pct. til 1419 mio. svenske kr. i andet kvartal, mens driftsoverskuddet før skat, renter samt af- og nedskrivninger, EBITDA, dykkede med 2 pct. til 159 mio. svenske kr., hvis man fraregner særposter.

Teleselskabets danske afdeling holdt fast i sine 1,64 millioner mobilkunder i kvartalet, og ledelsen kan glæde sig over, at den månedlige omsætning per kunde er steget fra første til andet kvartal, så kunderne nu i snit lægger 123 kr. i butikken om måneden. Det er 4 kr. højere end kvartalet før, men dog et fald på 5 kr. år til år.

ff

Mens antallet af mobilkunder i Danmark var uændret i andet kvartal, sagde Telia til gengæld farvel til 3000 bredsbåndskunder, 3000 fastnetkunder og 1000 tv-kunder.

Tirsdag var der regnskab fra to af de andre store aktører på det danske telemarked i form af Telenor og 3.

Førstnævnte mistede 18.000 kunder i andet kvartal, men kunne til gengæld melde om lidt bedre indtjening. Modsat var billedet hos 3, der vandt 22.000 kunder, men til gengæld havde faldende indtjening.

TDC kommer med regnskab for andet kvartal 10. august.

CANADA-BANKS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen