Berlingske Business

Telestyrelse skal skæres ned

Telestyrelse skal skæres ned - 1
Det er slut, er budskabet fra den konservative leder i Storbritannien, David Cameron. Foto: Luke MacGregor, Reuters/Scanpix

Slut med at udarbejde politikken på TV- og teleområdet, mener konservativ leder.

Den britiske telestyrelse vil blive stækket, hvis de konservative næste år vinder magten tilbage i Storbritannien.

Den konservative leder, David Cameron, sagde tidligere på ugen til BBC, at han vil spare skattepenge ved at skære det britiske svar på IT- og Telestyrelsen, Ofcom, ned, så den ikke længere skal udarbejde politikker på teleområdet.

»Giv Ofcom, eller en ny styrelse, den tekniske funktion med at uddele licenser og stå for en let regulering af indholdet af, hvad der er på skærmene. Men den skal ikke udarbejde politik, den skal ikke have sin egen kommunikationsafdeling, lederen af Ofcom får næsten en halv million pund om året. Vi kan slanke denne styrelse betragteligt og spare en masse penge for skatteborgerne,« sagde David Cameron.

Ofcom blev oprettet af Labour-regeringen i 2003 og står for reguleringen af hele TV- og telesektoren. Ofcom afløste fem myndigheder.

I Danmark har politikerne for nylig meldt ud, at telemarkedet skal i friere tøjler end den regulering fra 1999, som markedet stadig styres efter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen