Berlingske Business

Teleselskabet »3«s indtjening daler trods mange nye kunder

d
3 havde ved udgangen af juni 1.190.000 kunder i Danmark. Foto:

Selv om 22.000 danske mobilkunder skiftede til teleselskabet »3« i april, maj og juni, og der har været endnu større kundevækst over det seneste år, så kan indtjeningen ikke følge med op.

Selv om 22.000 danske mobilkunder skiftede til teleselskabet »3« i april, maj og juni, og der har været endnu større kundevækst over det seneste år, så kan indtjeningen ikke følge med op.

Det viser regnskabet fra det svenske selskab Investor AB, der ejer 40 pct. af aktierne i 3 og har gjort status for andet kvartal tirsdag morgen.

Roskilde Festival 2016: Stine

På det danske marked måtte »3« sande, at driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger, EBITDA, lød på 126 mio. kr. i andet kvartal, hvilket er et fald fra 147 mio. kr. i samme periode året før.

Overskudsgraden, EBITDA-marginen, dykkede i andet kvartal til 18 pct. fra 22 pct. sidste år og lyder på 19 pct., hvis man ser på de seneste fire kvartaler.

3

Teleselskabet »3« sætter ingen ord på markedsudviklingen i regnskabet, og det har ikke været muligt at få en kommentar fra topchef Morten Christiansen, der er i udlandet.

»3« havde ved udgangen af juni 1.190.000 kunder i Danmark. Selskabet er det mindste af de fire store selskaber på det danske telemarked, men er af flere iagttagere blevet spået som en mulig køber af Telias danske forretning, som muligvis kan være på vej mod et salg.

ff

Konkurrenten Telenor er ligeledes kommet med regnskab tirsdag morgen. Det viste, at selskabet har mistet 18.000 kunder i april, maj og juni, mens markedet fortsat bliver beskrevet som konkurrencepræget med pres på priserne.

Telia og TDC kommer med regnskab henholdsvis 20. juli og 10. august.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen