Berlingske Business

Teleselskaber tjener igen stort på mobilkunderne

Telia
Efter 15 år med en nedslidende priskrig på telemarkedet, kan teleselskaberne igen se frem til en større indtjening. Blandt andet fordi forbrugerne har fået nye behov for data og medier. Foto:

Efter 15 år med en nedslidende priskrig på telemarkedet, kan teleselskaberne igen se frem til en større indtjening. Blandt andet fordi forbrugerne har fået nye behov for data og medier.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Siden begyndelsen af 00'erne, har de danske teleselskaber kunne rapportere om en svækkende omsætning per mobilkunde. Men denne tendens er nu aftagende for de tre største teleselskaber; TDC, Telenor, og Telia.

»Priskrigen er stadig til stede, men den er nok aftaget en smule. Nu er der mere fokus på at møde de nye behov, kunderne har. Det kan være mere data eller nye tjenester oven på abonnementerne. Hvis man kan levere det, er kunderne også villige til at betale lidt mere,« siger Morten Bentzen, der er Telias topchef, til Jyllands-Posten.

Internet Bredbånd kabelnet

Ifølge Telenors administrerende direktør, Jesper Hansen, er den bedste måde på at skabe vækst for selskaberne på nuværende tidspunkt at investere mere i teleinfrastruktur, heriblandt ved at opfylde kundernes nye data- og mediebehov.

I modsætning til de tre største mobilselskaber, der fokuserer på at øge omsætningen, fokuserer det fjerdestørste mobilselskab, 3, på at øge kundetallet. 3 er dog også det eneste selskab, der på nuværende tidspunkt har et stigende kundetal.

Da TDC er i en såkaldt stilleperiode før, selskabet offentliggør sit kvartalsregnskab torsdag, har TDC ikke ønsket at kommentere sagen over for Jyllands-Posten.

02BUSEUROPE-AIRLINESIAG-195.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen