Berlingske Business

Teleselskaber indgår milliardhandel i Belgien

FILE NETHERLANDS KPN CARLOS SLIM
epa03817682 (FILES) A file picture dated 21 April 2011 shows the logo of Dutch telecommunication company KPN at their headquarters in Den Haag, The Netherlands. Mexican mogul Carlos Slim announced 09 August 2013 an offer to takeover Dutch mobile phone giant Royal KPN, in an attempt to expand his telecom empire into Europe. Slim's America Movil, headquartered in Mexico City, said in a statement that it plans to buy a majority stake in KPN for 2.40 euros per share. It already owns 30 per cent of the company. EPA/VALERIE KUYPERS Foto:

Hollandske Royal KPN sælger mobilselskab fra.

Det belgiske teleselskab Telenet Group Holding overtager mobilselskabet Base for 1,33 mia. euro, eller lige under 10 mia. kr. Sælger er hollandske Royal KPN.

Det fremgår af Bloomberg News.

Købesummen svarer til cirka otte gange den estimerede driftsindtjening opgjort før af- og nedskrivninger, EBITDA.

KPN forsøgte også at sælge Base i 2012, men opgav, da buddene var for lave, skriver Bloomberg.

Efter salget har KPN alene aktiviteter i Holland.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen