Berlingske Business

Teleselskab skifter navn

pix-MITTele
DLG Tele skifter navn til MIT Tele, fordi Telia ikke længere har ret til at bruge DLGs navn efter frasalget.

DLG Tele bliver efter salget til Telia nu til MIT Tele.

Omkring 180.000 telekunder skal vænne sig til, at deres teleselskab får nyt navn.

DLG Tele, som Danmarks tredjestørste telekoncern Telia købte for snart to år siden, skifter nemlig fra 28. november navn til MIT Tele, som er en forkortelse for »Mobil, Internet og TV«. Der ændres dog ikke på hverken produkter eller priser, lover Telia.

Telia købte to dage før nytår i 2015 hele DLG Tele, som hidtil havde været ejet med 50 procent af landbrugsgrovvarekoncernen DLG og med 50 procent af Telia. Dengang havde DLG Tele 220.000 kunder. Aftalen var, at DLG stille og roligt ville trække sig ud, og 1. januar 2018 kan Telia ikke længere bruge navnet DLG Tele.

pix-Vandtårn

MIT Tele har 180.000 abonnenter, heraf 17.000 TV-abonnenter og omkring 35.000 erhvervskunder.

Administrerende direktør i Telia, Morten Bentzen, understreger, at ændringerne gør det nemmere for kunderne at få repareret mobiltelefonen, som nu kan afleveres i en Telia-butik, hvor man kan få en lånetelefon.

Telia ejer også lavprismobilselskabet CallMe.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen