Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Telenor fjerner igen billigste abonnement

pix-Telenor-skilt
Telenors billigste abonnement til nye kunder er nu 20 kroner højere om måneden. Arkivfoto: Mauritz Antin, EPA/Scanpix Foto:

Nu koster det 20 kroner mere som ny kunde at få det billigste abonnement hos Danmarks næststørste teleselskab, der ligesom konkurrenterne forsøger at komme ud af den milliarddyre mobilkrig.

Danmarks næststørste teleselskab, Telenor, sætter nu priserne for de billigste abonnementer op med 20 kroner om måneden for nye kunder, samtidig med at der bliver lagt mere i pakkerne. Dermed koster det billigste abonnement nu 149 kroner månedligt.

Norskejede Telenor er Danmarks næststørste teleselskab med 1,79 millioner mobilkunder ved udgangen af marts i år.

Prisændringerne gælder kun for nye kunder. Alle andre beholder deres nuværende abonnementer, indtil de selv måtte vælge at skifte. Alle fire store teleselskaber i Danmark - i rækkefølge TDC, Telenor, Telia og »3« - har siden efteråret 2015 gradvis fjernet de billigste abonnementer og til gengæld udvidet, hvor megen data, tale og andre tilbud der er en del af de tilbageværende abonnementer.

mobil

De dyreste abonnementer er væk

Det sker for at få en bedre indtjening på et marked, hvor mobilkrigen ifølge Telenors danske topchef, Jesper Hansen, på fem år har kostet teleselskaberne omkring fem milliarder kroner.

»Vi har lagt meget mere data i pakken og simplificeret abonnementet. Det skal være enkelt og digitalt, og danskerne er datahungrende. Det koster selvfølgelig lidt penge, men kunderne vil gerne have det. Vi har simpelt hen lavet en Ctrl+Alt+Delete (genvejen til at genstarte sin computer, red.) og set på kundernes behov. I stedet for tidligere seks forskellige abonnementer har vi nu kun tre, som giver folk masser af tryghed, fordi der er rigeligt med data, fri tale og - i de to største abonnementer - masser af roaming, så man kan bruge telefonen i udlandet uden frygt,« siger Lars Thomsen, Telenors kommercielle direktør, til Berlingske.

Han understreger, at Telenor samtidig har fjernet de dyreste abonnementer, som ikke solgte, således at det dyreste abonnement til privatkunder nu koster 249 kroner om måneden.

Telenor

Også erhvervsabonnementer er hævet

Lars Thomsen mener dog ikke, at Telenor har hævet mindstepriserne.

»Vi har ikke hævet prispunktet - vi har introduceret en helt ny portefølje af abonnementer,« understreger han og tilføjer, at Telenor også for nylig har givet langt flere og bedre selvbetjeningsmuligheder for sine kunder.

For en måned siden gennemførte Telenor samme øvelse for erhvervsabonnementerne, således at prisen på det billigste abonnement nu er højere end tidligere.

pix-Telia/Telenor

I 1. kvartal i år lagde en mobilkunde i gennemsnit 152 kroner om måneden hos Telenor, fremgår det af selskabets regnskab.

De tre privatabonnementer koster nu 149, 199 og 249 kroner. Det billigste indbefatter 10 GB data, fri tale, SMS og MMS samt 100 GB onlinelagerplads i Microsofts OneDrive. I de to dyrere abonnementer med mere data kan man samtidig bruge telefonen til danske priser i 36 lande og også herfra bruge 10 GB data om måneden.

pix-»3«

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen