Berlingske Business

Telemillionær satser stort på dansk guldtelefon

moesgaard
Michael Moesgaard Andersen Foto:

CBB-stifter Michael Moesgaard smider flere penge efter danskudviklet smartphone. Håbet er en stor international succes.

Ambitionerne er tordnende høje hos den danske telefonproducent Lumigon, der satser med millioner i ryggen fra investorer på at blive til en international succes med selskabets smartphones.

Og nu får virksomheden et skulderklap fra den danske telemillionær Michael Moesgaard Andersen, som stiftede teleselskabet CBB Mobil og solgte det til Sonofon for knap 200 millioner kroner i 2004. Ifølge Dagbladet Børsen har han købt aktier op i Lumigon, hvor han bliver den næststørste investor.

»Det er klart, at når en erhvervsmand som mig køber flere aktier, så er det fordi, jeg tror på virksomheden. Nu skal vi have den her danske smartphone ud over rampen,« siger han til avisen.

Michael

Telefonen, som ifølge Michael Moesgaard skal udover rampen, er en glimtende sag af guld, der koster 10.000 kroner. Målgruppen for Lumigon er ifølge Børsen nyrige russere, der skal tage det ekslusive, danske design til sig med kyshånd.

Indtil videre har der dog været begrænset med succes for Lumigon, der de seneste tre år har tabt 89 millioner kroner. I 2015 lød underskuddet på 39 millioner kroner. Det forklares dog med heftige investeringer.

pix-Michael Moesgaard

Michael Moesgaard forklarer, at man ønsker at lade virksomheden vokse stille og roligt, og han afviser et hurtigt salg til en af de store spillere på markedet.

Erhvervsmanden, der i øvrigt også bruger sin tid som forfatter og professor, ejer nu mellem 25-33 procent af Lumigon.

pix-København

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen