Berlingske Business

Tele2 skuffede på driften i andet kvartal

Svenske Tele2 kunne tirsdag morgen inden børsåbningen fremvise et regnskab for årets andet kvartal, som bød på en bedre omsætning, end der var ventet blandt analytikerne.

Omsætningen nåede således 6611 mio. svenske kr., mens analytikerne ifølge SME Direkt havde ventet en omsætning i kvartalet på 6577 mio. svenske kr. Til sammenligning omsatte Tele2 for 6343 mio. svenske kr. i samme periode året før.

Mens omsætningen steg mere end ventet, så kunne selskabets driftsresultat (EBIT) ikke helt leve op til analytikernes forventninger om et resultat på 686 mio. svenske kr. I stedet realiserede Tele2 et EBIT-resultat på 593 mio. kr. I samme periode året før var EBIT-resultatet 791 mio. svenske kr.

pix-SIM-kort


Den samme udvikling gjorde sig gældende for teleselskabets EBITDA-resultat, som heller ikke helt kunne leve op til analytikernes estimater. Blandt analytikerne var der ventet et resultat på 1428 mio. svenske kr., men Tele2 leverede kun 1393 mio. svenske kr. Det er ligeledes et fald i forhold til året før, som bød på et resultat på 1470 mio. svenske kr.

For hele 2015 fastholder Tele2 forventningerne.

FRANCE-WEATHER-CLIMATE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen