Berlingske Business

Tele2-direktør åbner for frasalg af tysk division

Tele2
Den store svenske telekoncern Tele2 er klar til at frasælge sin tyske division, men når det er gjort, vil Tele2 i stedet se på opkøb i Europa og Eurasien.

Den store svenske telekoncern Tele2 er klar til at frasælge sin tyske division, men når det er gjort, vil Tele2 i stedet se på opkøb i Europa og Eurasien.

Det fortæller Tele2's administrerende direktør, Mats Granryd, i et interview med Dagens Industri ifølge nyhedsbureauet Direkt.

Tele2

- Vi arbejder på forskellige løsninger, Mats Granryd til Dagens Industri med henvisning til den tyske division.

Udover frasalget af den tyske division er Tele2 dog færdige med at sælge. Det svenske selskab vil i stedet være i køberens rolle i den konsolidering af den europæiske telesektor, som ifølge Tele2-topchefen langt fra er ovre, da der fortsat er mere end 100 operatører i Europa sammenlignet med 3-4 i USA.

- Det første, vi ser på, er, hvad vi kan gøre på vores eksisterende markeder. Når vi har gjort det, så vil vi se på nye områder. Det, vi kigger på, er, Europa og Eurasien, siger Mats Granryd til Dagens Industri.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen