Berlingske Business

TDC's Blockbuster udvider og satser på resten af Norden

z
Streamingtjenesten Blockbluster udvider forretningen. Arkivfoto. Foto:

Streamingtjenesten Blockbluster udvider forretningen og vil nu satse på det svenske, finske og norske marked.

Ambitionen er at være størst i Norden med en markedsandel på 25 pct. blandt de tjenester, der ikke baserer forretningen på et fast abonnement som Netflix og HBO Nordic.

Sådan lyder det fra selskabet, der er ejet af TDC og indtil nu har været fokuseret på det danske marked.

»Vi starter i det små, men vores ambitioner er store. Inden for 2-3 år er det vores mål, at minimum hver fjerde film i Norden er lejet hos os,« siger Casper Hald, der er direktør for Blockbuster, i en pressemeddelelse.

pix-Facebook-TV

Udfordringen i forhold til entréen på det nordiske marked er, at kendskabsgraden til Blockbuster-brandet er ringere end i Danmark, hvor Blockbuster eksisterede som videoudlejningskæde frem til konkursen hos det amerikanske selskab, hvorfra TDC overtog brandet.

»Det er klart, at vi i Danmark har haft en fordel af, at de fleste danskere er bekendt med Blockbuster-brandet og forbinder det med at leje film.«

»Det kendskab skal vi bygge op fra grunden i resten af Norden, men jeg er sikker på, at der også i de andre nordiske lande er brug for en streamingtjeneste, der giver dig mulighed for kun at betale for det du ser, og hvor du ikke skal binde dig til et abonnement,« siger Casper Hald.

I første halvår af 2017 har Blockbuster tæt på fordoblet sin omsætning - der ikke bliver oplyst i TDC's regnskaber - mens streamingtjenesten er nået op over 300.000 brugere.

»Med den vækst vi på blot to år har opnået i Danmark, understøtter det vores analyser af, at der også er behov for en streamingtjeneste som Blockbuster i Sverige, Norge og Finland,« siger Casper Hald.

TDC overtog Blockbuster-brandet i 2014.

Aaa

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen