Berlingske Business

TDC vil have fat i fiberkunder

TDC vil have fat i fiberkunder - 1
Foto:

Teleselskabet TDC øjner nu muligheder for at få en bid af den magre kage, som elselskabernes fiberkunder udgør. TDC-chef Henrik Poulsen åbner op for samarbejde med elskelskaberne.

Elselskabernes problemer med at skaffe kunder til deres fiberoptiske net, senest illustreret af Midtvest Bredbånds betalingsstandsning, får nu TDC til at vejre morgenluft. Selv om TDC er presset på omsætningen af blandt andet elselskabernes satsninger, åbner selskabet nu alligevel op for et samarbejde. Det skriver Børsen.

Elselskaber over hele landet har travlt med at grave fiberoptiske kabler i jorden - og med at tilbyde danskerne såkaldte tripple play-løsninger, der består af TV, telefoni og internet leveret på de hurtige kabler. Men det går trægt med at overbevise danskerne om at det er en god ide at koble sig på det ellers lynhurtige fibernet, og flere pristjek har endda vist, at løsninger, leveret på det gammeldags kobber kan være både billigere og bedre tilbud.

TDC har hele tiden ment, at elselskabernes fiber-eventyr ville blive en dårlig forretning, mens TDC selv har fået skudt i skoene, at kritikken var et udtryk for brødnid. Alligevel har TDCs tidligere topchef, Jens Alder, flere gange friet til elskelskaberne og hans afløser, Henrik Poulsen, frier videre.

"Vi er helt åbne overfor løsninger. Vi kan samarbejde, hvor elselskaberne kan få adgang til vores kundeservice og salgsapparat. Hvordan den skal strikkes sammen omkring ejerskab, er vi ret fleksible med. Om det bliver ved at vi køber, lejer, leaser eller betaler afgifter, er jeg helt åben om," siger Henrik Poulsen til Børsen.

I sidste uge var der politisk modstand mod at TDC får en rolle i det kriseramte Midtvest Bredbånd, fordi TDC i forvejen ejer kobbernettet og dermed ville få en dominerende position. Henrik Poulsen afviser overfor Børsen, at det er en farbar vej, og fremhæver, at det vil være til skade for udbygningen af fibernettet, hvis TDC ikke får lov at spille en rolle i konsolideringen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen