Berlingske Business

TDC udskifter YouSee-direktør

pix-René Brøchner
René Brøchner udskiftes som direktør for YouSee, som han har ændret fra ren kabel-TV-udbyder til i dag at være et underholdningsunivers. Foto:

Hollandsk direktør hentes ind som ansvarlig for alle TDCs privatkunder.

TDC udskifter direktøren for Danmarks største kabel-TV-selskab, YouSee.

René Brøchner, der i en lang årrække har stået i spidsen for YouSee, bliver 10. maj erstattet af Jaap Postma, 41 år, som i dag er direktør for det hollandske svar på TDC, KPNs privatkundeforretning.

René Brøchner var ellers netop trådt ind i koncerndirektionen for TDC, der er Danmarks største telekoncern, som led i, at alle TDCs privatkunder fra 1. juli samles under YouSee-navnet.

Forlader TDC senest til nytår

Frem til 10. maj vil René Brøchner fortsætte som konstitueret direktør for YouSee og medlem af ledelsesgruppen. Derefter vil han bistå sin afløser, inden han senest 31. december 2016 stopper i TDC, fremgår det af en selskabsmeddelelse fra TDC.

René Brøchner har været hos TDC siden 2001 og har i hele perioden stået i spidsen for privatkunderne inden for mobiltelefoni, bredbånd og TV. Han har været omdrejningspunktet for omstillingen af YouSee fra at være en ren TV-udbyder til først at få lavprismobilselskabet Onfone inkorporeret, i dag under navnet YouSee Mobil, og siden at ændre YouSee til at være en underholdningsudbyder med filmtjeneste m.m. Samtidig gør YouSee klar til at kunne sælge TV-kanaler som fritvalg og til at sælge TV og internetforbindelse adskilt og ikke som hidtil, hvor en TV-pakke var forudsætningen for alt øvrigt.

YouSee skal som led i TDCs nye strategiplan fra 1. juli samle alle TDCs privatkunder under samme hat.

Vant til hård konkurrence

»Jeg er utroligt glad for, at det er lykkedes os at få Jaap Postma med om bord. Jeg er overbevist om, at det er det absolut bedste match til det nye YouSee. De seneste år har Jaap vist, hvordan man med et stærkt fokus på kundeoplevelser og produktudvikling kan vende udviklingen i et konkurrencepræget marked til lønsom vækst. Og så har det naturligvis også været afgørende, at Jaap er en stærk og moderne leder med koncernledelseserfaring, der er vant til at gå forrest og motivere og engagere sine kollegaer og medarbejdere. Det er mindst lige så vigtigt, hvis det skal lykkes med denne opgave,« siger TDCs koncernchef, Pernille Erenbjerg, i en kommentar.

YouSee har på et år mistet 53.000 TV-kunder og er ikke længere det guldæg, som YouSee var for TDC tidligere, i takt med at mange vælger mindre TV-pakker eller helt siger TV-abonnementet op for i stedet at købe abonnement på streamingtjenester, som leverer film og TV-serier over internetforbindelsen. Jaap Postma har samme udfordring på det hollandske marked, som også er presset af stadig hårdere konkurrence.

Pernille Erenbjerg roser René Brøchners indsats som mangeårig direktør for det gamle TDC og siden YouSee.

»René har stået i spidsen for vores revitalisering af YouSee og har været med til at vende udviklingen på både salget af TV, bredbånd og mobil. Over de seneste måneder som konstitueret direktør har René taget fuldt ejerskab med at igangsætte transformationen fra TDC til YouSee og har i den grad været loyal over for forretningen, og det er højt værdsat,« siger hun.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen